11 Kasım 2018

Resident Evil (1996) - Oyun İçi Belge Çevirileri

Bitki Bilimi Kitabı


BOTANİK BİLİMİ KİTABI


~ Tıbbi Bitkiler Hakkında ~


Biliyor olabileceğiniz üzere, tıbbi etkileri olan birçok bitki var. Antik dönemlerden beri insanlar, yaraları ve hastalıkları çeşitli bitkilerle iyileştiriyorlardı.

Bu kitapta, Raccoon dağları civarında yetişen üç otu gösterecek ve tıbbi özellikleri ile örnek olarak o bitkilerin özetini vereceğiz.

Her bir otun farklı renkleri ve bitki olarak farklı etkileri var: kırmızı olanın tek başına herhangi bir etkisi yokken, yeşil olan fiziksel gücü telafi eder, mavi olan doğal zehirleri etkisiz hale getirir. Kırmızı ot sadece diğer otlar ile karıştırıldığı zaman etkilidir.

Örneğin, eğer bu otu fiziksel gücü telafi eden otla birleştirirseniz, telafi etkisi üçe katlanır.  Miktarı ayarlayarak ve bu üç otla deney yaparak, çeşitli türde ilaçlar üretebilirsiniz, ama detayları size bırakacağım; çünkü, gerçek bilgiye ulaşmanın en iyi yolu budur.

***

Bekçi'nin Günlüğü


9 Mayıs 1998

Geceleyin, muhafız Scott, araştırmacı Alias ve Steve ile poker oynadık.
Steve çok şanslıydı, ama sanırım hile yapıyordu. Ne pislik ama.


10 Mayıs 1998

Bugün, yüksek rütbeli bir araştırmacı benden yeni canavara göz kulak olmamı istedi. Derisi olmayan bir goril gibi görünüyor. Onlara canlı yiyecek vermemi söylediler. İçeri bir domuz attığımda, onu fiilen yemeden önce... onunla oynuyor, bacaklarını kopartıyor ve bağırsaklarını çıkartıyorlardı.


11 Mayıs 1998

Bu sabah saat 5 civarında, Scott aniden geldi ve beni uyandırdı. Uzay elbisesi gibi görünen koruyucu bir elbise giyiyordu. Benim de bir tane giymemi söyledi. Bodrum katındaki laboratuvarda bir kazanın meydana geldiğini duydum. O araştırmacılar gece bile istirahat etmedikleri için, buna şaşmamalı.


12 Mayıs 1998

Bu can sıkıcı uzay elbisesini dünden beri giyiyorum, cildim küflenmiş hale geldi ve çok kaşındırıyor. Acısını çıkartmak adına, o köpekleri bugün beslemedim. Artık daha iyi hissediyorum.


13 Mayıs 1998

Sırtım kabardığı ve kaşındırdığı için sağlık odasına gittim. Sırtıma büyük bir bandaj sardılar ve doktor, o uzay elbisesini giymeme artık gerek olmadığını söyledi. Sanırım bu gece iyi uyuyabileceğim.


14 Mayıs 1998

Bu sabah kalktığımda, ayağımda başka bir kabarcıklanma daha buldum. Can sıkıcıydı ve köpek barakasına giderken ayağımı sürüklemek zorunda kaldım. Sabahtan beri epey sessizlerdi, ki bu epey olağan dışıdır. Birkaçının kaçtığını gördüm. Eğer üst mertebedikler fark ederlerse, sıçtım demektir.


15 Mayıs 1998

İyi hissetmemiş olmama rağmen, gidip Nancy'yi görmeye karar verdim. Uzun zamandan sonraki ilk izin günümdü, ama çıkışta muhafız tarafından durduruldum. Şirketin kimsenin sahayı terk etmemesi emrini verdiğini söyledi.  Telefonla arama bile yapamıyordum. Ne tür bir şaka bu?!


16 Mayıs 1998

Dün gece bu konaktan kaçmaya çalışmış olan bir araştırmacının vurulduğunu duydum. Gece bütün vücudum yanıyor ve kaşınıyormuş gibi hissettiriyordu. Kollarımdaki şişliği kaşıdığımda, çürümüş bir et yumrusu düştü.  Ne oluyor bana lan?


19 Mayıs 1998

Ateş düştü, ama kaşıntı var. Açım ve köpek maması yiyorum. Kaşınıyor kaşınıyor Scott geldi. Tipsiz suratlı, bu yüzden onu öldürdüm. Lezzetli.


4.

Kaşınıyor.

Lezzetli.

***

Araştırmacı'nın Vasiyeti


> Chris'in Senaryosu


Sevgili Alma'm

Bu mektubu almış olman benim için hem mutluluk hem de hüzün. O güneş gözlüklü adam yüzünden seninle konuşamadım bile. Alma, sakin ol ve bunu oku.

Bir ecza şirketinin laboratuvarına taşındığımı sanırım sana söylemiştim. Aklımı çeldiler. Geçen ay, laboratuvarda bir kaza meydana geldi ve üzerinde çalıştığımız virüs serbest kaldı.

Virüsten enfeksiyon kapan tüm meslektaşlarım öldü. Daha kesin tabirle, yaşayan ölüye dönüştüler. Halen etrafta geziniyorlar. Şu anda birkaçı umutsuzca kapımı çalıyorlar. Ama gözlerinde hiçbir zekâ belirtisi yok.

O lanetli virüs tüm insanlıklarını beyinlerinden çalıyor. Sevgi, neşe, keder, korku, mizah... ebediyen.

Ve Alma, seninle geçirdiğim günlerin anılarını bile...

Evet, enfeksiyon kaptım. Yapabileceğim her şeyi yaptım, ama ilerlemeyi sadece birkaç gün erteleyebildim.  En korkutucu olanı ise, bugüne kadar seninle ilgili çoğu şeyi unuttum.

Bu yüzden de, yaşayan bir ölüye dönüşmektense, huzurlu bir ölümü tercih ettim.

Bir saat içerisinde, ebedi uykuma dalacağım. Verdiğim kararı anlayacağını umuyorum...


Hoşça kal, sonsuza kadar seninim,


Martin Crackhorn



> Jill'in Senaryosu


söylemiştim. Aklımı çeldiler. Geçen ay, laboratuvarda bir kaza meydana geldi ve üzerinde çalıştığımız virüs serbest kaldı.

Virüsten enfeksiyon kapan tüm meslektaşlarım öldü. Daha kesin tabirle, yaşayan ölüye dönüştüler. Halen etrafta geziniyorlar. Şu anda birkaçı umutsuzca kapımı çalıyorlar. Ama gözlerinde hiçbir zekâ belirtisi yok.

O lanetli virüs tüm insanlıklarını beyinlerinden çalıyor. Sevgi, neşe, keder, korku, mizah... ebediyen.

Ve Alma, seninle geçirdiğim günlerin anılarını bile...

Evet, enfeksiyon kaptım. Yapabileceğim her şeyi yaptım, ama ilerlemeyi sadece birkaç gün erteleyebildim.  En korkutucu olanı ise, bugüne kadar seninle ilgili çoğu şeyi unuttum.

Bu yüzden de, yaşayan bir ölüye dönüşmektense, huzurlu bir ölümü tercih ettim.

Bir saat içerisinde, ebedi uykuma dalacağım. Verdiğim kararı anlayacağını umuyorum...


Hoşça kal, sonsuza kadar seninim,


Martin Crackhorn

***

Plant 42 Raporu


Kazadan bu yana 4 gün geçti ve Point 42'deki bitki şaşırtıcı derecede hızlı büyüyor.

T-Virüsü'nden diğer bitkilerin etkilendiğinden farklı bir şekilde etkilenmişti ve boyutuna ek olarak farklı bir şekle büründü. Davranışlarının şekline bakıldığında, esasen nasıl bir bitki olduğunu kestirmek artık güç.

Plant 42 iki farklı şekilde besleniyor. Birincisi, bodrum katına kadar ulaşan kökleri sayesinde.

Kaza olduktan hemen sonra, bir bilim adamı kafayı sıyırıp bodrum katındaki su tankını bozdu. Şu anda bodrum katı su ile dolu. Bazı kimyasal elementlerin suya karıştığını ve Plant 42'nin inanılmaz derece hızla büyümesine yardımcı olduğu kolaylıkla düşünülebilir.

Bodrum katındaki Plant 42'nin diğer bir bölümü kanal boyunca büyüyor ve birinci katın tavanından bir sürü çiçek soğanı olarak sarkıyor. O çiçek soğanlarından bir sürü üzüm asması çıkıyor ve bunlar da, beslenmesi için ikinci kaynak oluyor.

Bir hareket algıladığında, Plant 42 üzüm asmalarıyla avının etrafını çevirip onu kavrar. Sonra da asmalarının arka tarafında bulunan emicilerini kullanarak kanını emmeye başlar.

Zekâ sahibi de. Av yakaladığında veya uyurken, üzüm asmalarını dolayarak kapıyı bloke ediyor.

Birçok personel üyesi çoktan onun kurbanları oldular.



21 Mayıs 1998


Henry Sarton

***

"V-JOLT" Raporu


Son raporda ele aldığım şekliyle, Tyrant virüsünden enfeksiyon kapmış olan bitkinin hücrelerinde rastlanan yaygın özellikler orada yer almakta.

Aynı zamanda bazı deneyler sırasında başka bir ilginç durumu keşfettik. Bu bitki hücrelerini, o deneyde kullandığımız UMB kimyasalları serisinden bir tanesi olan "UMB No. 16"da seri bir şekilde yok eden bir element bulduk. Bu "UMB No. 16"yı "V-JOLT" olarak isimlendirdik.

Hesaplamalarımıza göre, eğer "V-JOLT"u doğrudan köklerine uygularsak, Plant 42'yi yok etmesi 5 saniyeden az sürecek. Bir "V-JOLT" üretmek için UMB serisi kimyasallarından birkaçını belirli bir sırada karıştırmanız gerekiyor. Ama UMB serisi kimyasalları, insan bedeni için zararlı olan zehirli gaz üretebilir. Bu kimyasallar ile uğraşırken aşırı dikkatli olunmalıdır.

Aşağıdakiler, UMB serisi kimyasalları tipleri ve kısa-öz karakteristikleridir.



UMB No. 2 Kırmızı                     NP-003 Mor
UMB No. 4 Yeşil                         Yellow-6 Sarı
UMB No. 7 Beyaz


UMB No. 13 Mavi (tahrik edici koku)
V-JOLT (UMB.No 16) Kahverengi

***

Geçiş Numarası

Geçiş Numarası
8/083/0

***

Koleksiyon Defteri


RACCOON TIMES 27 MAYIS 1998

HAYVAN SALDIRISI MI? BİR KADIN PARÇALANDI

20 Mayıs. TSİ 07:00 sıralarında, Raccoon Şehri Cider Bölgesi içindeki Marble Nehri'nin terk edilmiş sahilinde, 20 yaşında bir kadın cesedi yoldan geçen biri tarafından fark edildi.

Raccoon polisi, parçalanmış kolları boyunca diş izleri ve sol ayağındaki hatırı sayılır derecedeki etki nedeniyle bunun boz ayı veya başka bir hayvan tarafından yapıldığını varsayıyor. Geriye kalan ayağında yürüyüş botu giydiği için, Arklay Dağları'nda saldırıya uğradığı ve nehre düştüğüne karar verilmiş. Bu kadının kimliğini teşhis etmek için acele ediliyor.


RACCOON WEEKLY 16 HAZİRAN 1998

ARKLAY DAĞLARI'NDA CANAVARLAR MI VAR?

Bazı kişiler Arklay Dağları'nda canavarlar gördüklerini iddia ediyorlar.
İddialara göre canavarlar hemen hemen büyük köpeklerle aynı boyuttalar ve genellikle kurtlar gibi sürü halinde dolaşıyorlar.

Kulağa sıradan bir vahşi köpek sürüsü gibi geliyor olabilirler, ama bu canavarlar şaşırtıcı bir şekilde öfkeliler ve zor yara alıyorlar.
Söylenene göre bu köpekler, onları uyandırmadığınız sürece size zarar vermiyorlarmış, yani akıllı takipçiler şu sıralarda Arklay Dağları'ndan uzak durmalılar.
Ama eğer macera arıyorsanız, bir gidip bakın! Var mısınız denemeye?


RACCOON TIMES 9 TEMMUZ 1998

ARKLAY DAĞLARI'NDA GİZEM!
DAĞ YOLU KAPATILDI

Arklay Dağları'ndaki haddinden fazla meydana gelen felaketlerden dolayı, şehir yetkilileri dağ eteğindeki tepelere giden yolu kapatma kararı aldılar.
Aynı zamanda Raccoon Polisi, S.T.A.R.S. takımı üyelerinin yardımıyla kayıp kişiler için bir arama başlatma niyetinde. Arklay Dağları'nın muazzam boyutu ve alanın büyük bir kısmını kaplayan eski zamanlara ait orman nedeniyle büyük zorluk yaşayacakları tahmin ediliyor.
Aynı zamanda insanlar halen dağlarda garip görünüşlü canavarların görüldüğünü rapor ediyorlar.

***

Emirler


ÇOK GİZLİ 22 Temmuz 1998, 2:13


Güvenlik Departmanı Başkanı'na


"X-day" yaklaşıyor. 
Aşağıdaki emirleri bir hafta içinde yerine getirin.

1. S.T.A.R.S. üyelerini laboratuvara doğru çekin ve gerçek savaşların verisini alabilmek için B.O.S. ile savaşmalarını sağlayın.

2. Tyrant hariç, tüm canlı türlerinin plana dahil edildiğini garantiye almak için her bir B.O.S. için iki embriyo alın.

3. Tüm araştırmacılar ve laboratuvar hayvanları da dahil Arklay laboratuvarını kazaymış gibi görünecek şekilde yok edin.


White Umbrella

***

Barry'nin Fotoğrafı


Barry'nin Resmi


Resmin arkasına bir şey yazılmış.


Sevgili Moira ve Polly.

Umarım güçlü ve güzel kadınlar olmak için büyüyecek ve annenizin neşelenmesine yardım edeceksiniz.

Babanız hepinizi cennetten izleyecek.


Babanız

***

Araştırmacı'nın Mektubu


8 Haziran 1998

Sevgili Ada,

Ada, sen bunu okuduğunda, ben... farklı bir şey olacağım. Bugünün testi tam da beklediğim gibi, olumlu sonuçlandı. Onlardan bir tanesi olmayı düşündüğümde, deliriyormuş gibi hissediyorum.

Ada, sen enfeksiyon kapmadın ve umuyorum ki hiçbir zaman da kapmayacaksın. Geriye tek yaşayan sen kalırsan, kaçmadan önce Görsel Veri Odası'ndaki materyali al ve Tetikleyici Sistem'i işleve sokmak için Güç Odası'na git.

Eğer her şey sırasına göre yapıldıysa, bütün kilitler güvenlik sistemi tarafından açılabilir. Küçük laboratuvardaki terminalden benim adımla giriş yaparsan sisteme erişim sağlayabilirsin, senden şifre isteyecektir. Şifre; senin adın. Görsel Veri Odası'nda bulunan B2'deki kapıyı açmak için, öncelikle bizim adımızla erişim sağlaman lazım ve sonrasında da başka bir şifre girmen gerekecek.

Kodu aşağıya yazıyorum. Kolaylıkla anlayacağından eminim.

Ve bu benim son umudum - eğer beni tamamıyla değişmiş olarak bulursan, lütfen beni kendi ellerinle öldür.

ŞİFRE=ᛗᛟᛚᛖ


Sevgilerle, John

***

FAKS


Alıcı: 
Sağlık Hizmetleri Bölümü Genel Müdürü

Gönderen:
Raccoon Özel Araştırma Departmanı Özel Hastalıklar Komisyonu

Bu tezkere katiyen gizlidir ve anlaşılır anlaşılmaz yok edilmelidir.

Yakınlarda meydana gelmiş olan "T-Virüsü" salgınına bağlı olarak, bu Komisyon bir saha araştırması yürüttü. Araştırmanın sonuçlarına bakılırsa, kazanın neden olduğu hasarın ölçüsü önceden rapor edilenden çok fazlaymış gibi görünüyor.

İlk olarak, gerçek rakamlar açısından kesin veriyi elde etmek oldukça zor olsa da, "T-Virüsü"ne maruz kaldıktan sonra araştırmacıların yarısından fazlasının öldüğü düşünülüyor. Ceset sayısı, neredeyse tüm afetzedelerin "T-Virüsü"ne has belirtiler gösterdiğinden dolayı büyük ihtimalle artacak.

İkinci olarak, güvenlik sistemimiz halen işliyor. Ancak, özel güvenlik koruma ekibimiz neredeyse yok edildi.

Bu yüzden, şirketimiz tarafından çok gizli olması düşünülmüş olan araştırma bilgisi üçüncü şahıslara açıldı. Karşı önlemler mümkün olan en kısa sürede alınmalı.

Son olarak, deneylerde kullanılan birçok "denek" kaçtı ve kontrol dışılar. Bazı araştırmacıların  bu "denekler" tarafından öldürüldüğüne ve vücutlarının tahrip edildiğine inanıyoruz.

İlginç bir tesadüfle, bu olaylar, araştırmamızın başarısının bir kanıtıdır. Ancak, eğer derhâl harekete geçmezsek, bu haberin basına sızması kaçınılmaz.

Durum çok ciddi. Olayı örtbas etme operasyonumuzun başarıya ulaşması zor, bununla birlikte umuyoruz ki problem çabucak çözülecek. Bilhassa Eyalet Polisi ve S.T.A.R.S.'ın çok çabuk müdahil olmasından endişe ediyoruz. Bu durum için de harekete geçmeliyiz.

***

Geçiş Kodu 01

"Tek başıma yemin ediyorum", ifadesinde bulundu Tanrı, "bunu sen yaptığın ve oğlunu alıkoymadığın için, tek oğlunu...

(Genesis 22:16)

***

Geçiş Kodu 02

...Seni kesin olarak kutsayacağım ve soyundan gelenlerin 
sayısını gökyüzündeki yıldızlar ve deniz kıyısındaki kumlar
kadar çoğaltacağım. Soyundan gelenler düşmanlarının
şehirlerini ele geçirecek...

(Genesis 22:17)

***

Geçiş Kodu 03

...ve bana itaat ettiğin için, çoluk çocuğun sayesinde dünyadaki tüm şehirler 
kutsanmış olacak."

(Genesis 22:18)

***

Eric'in Mektubu*


David,

Senden bir iyilik isteyeceğim. Kaybettiğim bir kitabı arayabilir misin?

Aslında, içkiyi fazla kaçırdığım zaman Askeri Karakol Kışlası civarındaki bir yerde kaybetmişim gibi görünüyor.

Benim için çok önemli. Lütfen bul. Teşekkür ederim.


Eric


* Bu belge,  yalnızca Resident Evil: Deadly Silence oyununda mevcuttur.

1 yorum: