11 Kasım 2018

Resident Evil (2002) - Oyun İçi Belge Çevirileri




Kenneth'ın Filmi

Bu, Kenneth'a ait olan film. Neyin kaydedildiğini görmek için bir video oynatıcıya ihtiyacım var.


***

Lanetlerin Kitabı

Dört maske,
şeytandan bahsetmeyen bir maske...
şeytanın kokusunu almayan bir maske...
şeytanı görmeyen bir maske...
şeytandan bahsetmeyen, kokusunu almayan
veya görmeyen bir maske...

Hepsi yerine oturduğunda,
şeytan uyanmış olacak.


***

Trevor'ın Günlüğü


24 Kasım 1967

Bu malikaneye vardığımdan bu yana on bir gün geçti. Nasıl bu hale geldim? Laboratuvar giysili bir adam az bir tabak yemek ile geldi ve "Seni bu duruma soktuğumuz için kusura bakma, ama güvenlik gerekçelerinden dolayı," dedi. O anda jeton düşmüştü. Artık her şey mantıklı geliyor.
Bu konağın sırrını bilen sadece iki kişi var, Lord Spencer ve ben. Eğer beni öldürürlerse, Lord Spencer sırrı bilen tek kişi olarak kalacak.
Ama ne amaçla? Artık bir önemi yok. Burası çok tehlikeli. Ailem... Umarım onlar iyidir.
Kaçmaya karar verdim... Jessica, Lisa, güvende olmanız için dua ediyorum.


26 Kasım 1967

Nasıl bu kadar dikkatsiz olabildim? Jessica'nın bana doğum günümde verdiği biricik çakmağımı kaybettim. Şimdi bu karanlık yerden çıkmak çok daha zor olacak.
Kaderimin mühürlendiği tarih, 13 Kasım idi. Halam üç gün önce hastaneye kaldırılmıştı. Jessica ve Lisa onu ziyarete gideceklerini söylediler. Keşke yanlarında olabilseydim.
Ama bekle, yazarken bile çok net bir şekilde hatırlıyorum. Kendimden geçmeden hemen önce, laboratuvar giysili adamların "Büyük olasılıkla ailen çoktan..." gibi bir şey dediklerini hatırlıyorum. Güvenlikleri için dua ediyorum.


27 Kasım 1967

Bir şekilde o odadan çıkmayı başardım. Ama bu malikaneden çıkmak o kadar kolay olmayacaktır. Tüm bubi tuzaklarını geçmem gerekiyor. Kaplan Gözleri, Altın Amblem... Denemek ve kendi amacım için hatırlamak zorundayım.


29 Kasım 1967

Çıkamıyorum. Tuzağa düştüğüm gerçeğiyle yüzleşmekten başka, kaçması mümkün olan her yolu denedim.
Her yere gittim. Formaldehitle dolu büyük cam tüplerin olduğu laboratuvar ve o karanlık, ıslak ve garip görünüşlü mağaralar... Ne yapabilirim?
İlk başta gözlerime inanmak istemedim. Ama koridordaki o yüksek topuklu ayakkabı... İstemsiz bir hareket gibiydi. Aklıma bir isim geldi, Jessica!
Benimle aynı kaderi paylaştıklarına inanmak istemiyorum. Hayır! Umut etmekten vazgeçemem. Ölmemiş olduklarını umut etmek zorundayım.


30 Kasım 1967

Geride bıraktığım birkaç günde yiyecek veya içecek bir şeyim yoktu. Deliriyormuşum gibi hissediyorum.
Bu bana niye oluyor? Bu şekilde ölmeyi hak edecek ne yaptım? Bu korkunç konağın tasarımına kafayı çok takmıştım. Daha iyi biliyor olmalıydım.


31 Kasım 1967

Karanlık ve rutubetli bir yeraltı tüneline gelmiştim. Ve başka bir çıkmaz daha. Ama karanlıkta başka bir şey daha gözüme takıldı.
Dikkatli bir şekilde, son kibriti yaktım, ne olduğunu görmek zorundaydım.
Bir mezar! Ama taşa derin bir şekilde kazınmış olan benim adımdı!

"George Trevor"

O anda, benim için her şey anlam kazanmıştı. O haramzadeler başından beri burada öleceğimi ve doğrudan onların tuzaklarına düşeceğim biliyorlardı.
Ama artık çok geç. Kontrolümü kaybediyorum. Her şey gitgide uzaklaşmaya başlıyor. Jessica... Lisa... Beni affedin.
Egom yüzünden, ikinizi de bu lanet olası komploya dahil ettim.. Beni affedin. Güvenliğinize karşılık olarak, tanrı benim ölümümü aklasın.

George Trevor


***

Buruşturulmuş Not

Bugün, Lord Spencer bana bir nesneyi kimsenin bulamayacağı bir yere saklamamı istedi.

Eh, aklıma şöyle bir fikir geldi; eğer bir şekilde saklayacağım şeyin, mesela burada yaşayan o saldırgan köpek gibi tehlikeli bir hayvan tarafından korunmasını sağlayabilirsem, kimsenin ona yaklaşabileceğini zannetmiyorum.

Şu kadarını söyleyebilirim ki, köpek her daim terasın batı tarafındaki ikinci katında dolaşır ve bir köpek düdüğünün sesine koşarak gelir.

Sen burada devreye giriyorsun. Olay şu ki, ciddi bir yaralanmayı göze almadan o lanet köpeğe yaklaşabilecek tek kişinin sen olduğunu farzediyorum.

Yani bu tasmayı sadece sen alabilirsin. Lord Spencer'ın saklanmasını istediği şey içine gizlendi.

Bu konuda güvenebileceğim tek kişi sensin. Tabii ki bu işten senin de bir çıkarın olacak. Her daim yanında taşımayı istemiş olduğun o belirli eşyayı hatırlıyor musun?

Eh, hizmetlerin karşılığında, belki onu senin için elde edebilirim. Bu iş ikimiz için de iyi sonuçlanabilir...

Jon Toleman


***

Bitki Bilimi Kitabı


BİTKİ BİLİMİ


- Tıbbi Otların Kullanımı -


Tıbbi iyileştirme gücü olduğuna inanılan birçok bitkinin var olduğu herkesçe bilinen bir durumdur. Antik dönemlerden beri insanlık, yaraları ve hastalıkları çeşitli bitkileri kullanarak iyileştiriyordu.

Bu kitapta, Arklay Dağları'nda yetişen üç otu gösterecek ve her birinin tıbbi niteliklerini kısaca özetleyeceğiz. Her bir otun farklı bir rengi ve farklı bir tıbbi niteliği var.

Yeşil ot fiziksel gücü telafi eder. Mavi ot doğal zehri etkisiz hale getirir. Ancak, kırmızı otun tek başına belirli bir etkisi yoktur. Yeşil ve kırmızı otu karıştırmanın özel bir etkiyle sonuçlandığını keşfettik.

Daha fazla veri elde ettiğimizde, kırmızı otu diğer otlarla karıştırmanın etkisini özetleyeceğiz. Bu arada, gerçek bilgiye en iyi şekilde kendi deneyiminizle ulaşabileceğiniz için, deney yapmaktan çekinmeyin.


***

Ceset İmhası

Cesetleri İmha Ederken
Özel Yönergeler

O "şeyler"e bağlı olarak yeni bir bilgimiz var.  Belki ölü gibi görünüyor olabilirler, ama aslında hayata dönebiliyorlar. Yine de, tekrardan aktif olmalarını engelleyecek yöntemler var.

Şu anlık dirilmelerini sona erdirecek iki bilinen yöntem var.
1. YAKMA
2. KAFAYI YOK ETME

Eğer daha başka yöntemler keşfedilirse, hemen tebliğ edilecektir.

Bu arada, halen yaşama amacında olanlara, konağın birinci katına yağ bırakılmıştır. İhtiyacınız olduğu kadar alın.

Tutuşturmak için, kendi başınıza bulmanız gereken bir şey lazım.


***

Bekçi'nin Günlüğü


9 Mayıs 1998

Geceleyin, muhafız Scott, araştırmacı Alias ve Steve ile poker oynadık.
Steve çok şanslıydı, ama sanırım hile yapıyordu. Ne pislik ama.


10 Mayıs 1998

Bugün, yüksek rütbeli bir araştırmacı benden yeni canavara göz kulak olmamı istedi. Derisi olmayan bir goril gibi görünüyor. Onlara canlı yiyecek vermemi söylediler. İçeri bir domuz attığımda, onu fiilen yemeden önce... onunla oynuyor, bacaklarını kopartıyor ve bağırsaklarını çıkartıyorlardı.


11 Mayıs 1998

Bu sabah saat 5 civarında, Scott aniden geldi ve beni uyandırdı. Uzay elbisesi gibi görünen koruyucu bir elbise giyiyordu. Benim de bir tane giymemi söyledi. Bodrum katındaki laboratuvarda bir kazanın meydana geldiğini duydum. O araştırmacılar gece bile istirahat etmedikleri için, buna şaşmamalı.


12 Mayıs 1998

Bu can sıkıcı uzay elbisesini dünden beri giyiyorum, cildim küflenmiş hale geldi ve çok kaşındırıyor. Acısını çıkartmak adına, o köpekleri bugün beslemedim. Artık daha iyi hissediyorum.


13 Mayıs 1998

Sırtım kabardığı ve kaşındırdığı için sağlık odasına gittim. Sırtıma büyük bir bandaj sardılar ve doktor, o uzay elbisesini giymeme artık gerek olmadığını söyledi. Sanırım bu gece iyi uyuyabileceğim.


14 Mayıs 1998

Bu sabah kalktığımda, ayağımda başka bir kabarcıklanma daha buldum. Can sıkıcıydı ve köpek barakasına giderken ayağımı sürüklemek zorunda kaldım. Sabahtan beri epey sessizlerdi, ki bu epey olağan dışıdır. Birkaçının kaçtığını gördüm. Eğer üst mertebedikler fark ederlerse, sıçtım demektir.


15 Mayıs 1998

İyi hissetmemiş olmama rağmen, gidip Nancy'yi görmeye karar verdim. Uzun zamandan sonraki ilk izin günümdü, ama çıkışta muhafız tarafından durduruldum. Şirketin kimsenin sahayı terk etmemesi emrini verdiğini söyledi.  Telefonla arama bile yapamıyordum. Ne tür bir şaka bu?!


16 Mayıs 1998

Dün gece bu konaktan kaçmaya çalışmış olan bir araştırmacının vurulduğunu duydum. Gece bütün vücudum yanıyor ve kaşınıyormuş gibi hissettiriyordu. Kollarımdaki şişliği kaşıdığımda, çürümüş bir et yumrusu düştü.  Ne oluyor bana lan?


19 Mayıs 1998

Ateş düştü, ama kaşıntı var. Açım ve köpek maması yiyorum. Kaşınıyor kaşınıyor Scott geldi. Tipsiz suratlı, bu yüzden onu öldürdüm. Lezzetli.

4.

Kaşınıyor.

Lezzetli.


***

Araştırmacı'nın Vasiyeti


> Chris'in Senaryosu


Burada bir mektup var.

3 Haziran 1998

Sevgili Alma'm.

Öncelikle seni arayamadığım için özür dilememe izin ver. Güneş gözlüğü takan bir adam hiçbir telefon aramasına müsaade etmedi. Üzgünüm, Alma.

Burada oturup nereden başlayacağımı, son konuşmamızdan bu yana hayatımda olanları birkaç basit sözcükle nasıl anlatacağımı düşünüyorum ve şimdiden batırdım.

Bu mektubun sana iyi durumda ulaşmasını ve yazımdaki kusurlarımı affedeceğini umuyorum; bu benim için kolay değil.

Yazarken bile, en kolay kavramların uçup gittiğini, umutsuzluk ve yanılgı hissiyatları içinde kaybolduğunu hissedebiliyorum - ama istirahate çekilmeden önce kalbimdekileri sana söylemek zorundayım. Alma, sana anlattığım her şeyin gerçek olduğuna lütfen inan.

Tüm hikayeyi sana anlatmam saatler sürer ve zaman kısa, yani bu şeyleri gerçek olarak kabul et: geçen ay, laboratuvarda bir kaza meydana geldi ve üzerinde çalıştığımız virüs serbest kaldı.

Enfeksiyon kapan tüm meslektaşlarım öldü veya ölüyorlar ve hastalığın doğası gereği halen yaşayanlar, tüm hissiyatlarını kaybettiler. Bu virüs kurbanlarının insanlığını çalıyor; taşıdıkları hastalık, onları arayışa ve öldürmeye zorluyor.

Bu sözcükleri yazarken bile onların bilinçsiz, aç hayvanlar gibi kapımı zorlayışlarını duyabiliyorum.

Alma, sırf seni bir kez daha görmek için hayatta kalmaya çalıştım. Ama çabalarım sadece kaçınılmaz olanı erteledi; enfeksiyon kaptım ve beni onlardan ayıran tek şeyi kaybetmeden önce hayatıma son vermem dışında buna çare olacak bir tedavi de yok.

Onlardan tek farkım, sana olan aşkım.

Bir saat içerisinde, huzurlu ebedi uykuma dalmış olacağım. Lütfen anla. Lütfen üzgün olduğumu bil.


Martin Crackhorn


---


> Jill'in Senaryosu


İçine sıkıştırılmış bir mektup var. Mektubun üst kısmı yırtılmış. Mektubun geri kalanı okunaklı.


Alma, sırf seni bir kez daha görmek için hayatta kalmaya çalıştım. Ama çabalarım sadece kaçınılmaz olanı erteledi; enfeksiyon kaptım ve beni onlardan ayıran tek şeyi kaybetmeden önce hayatıma son vermem dışında buna çare olacak bir tedavi de yok.

Onlardan tek farkım, sana olan aşkım.

Bir saat içerisinde, huzurlu ebedi uykuma dalmış olacağım. Lütfen anla. Lütfen üzgün olduğumu bil.


Martin Crackhorn


***

Güvenlik Şefinden Mektup


GİZLİ


İlgili:  Güvenlik Şefi
Tarih: 22 Temmuz 1998, 2:13

X Day neredeyse geldi.  Aşağıdaki prosedürleri bir hafta içerisinde tamamlayın. Eylemlerin zamanında yapılması bekleniyor.

1. S.T.A.R.S.'ı malikâneye çekin ve B.O.S.'un S.T.A.R.S.'a karşı ham çatışma verisini alın.

2. Tyrant hariç, her bir dönüşmüş türden örnek olarak iki embriyo  alın. Tyrant'tan kurtulun.

3. Tüm personel ve test hayvanları da dahil Arklay Laboratuvarı'nın bütünüyle imha olduğundan emin olun. Ölümlerine kaza süsü verin. Yukarıdaki prosedürler işleme konulduğunda, daha fazla talimat için genel merkeze rapor verin.


Eğer bir nedenden dolayı prosedürü zamanında işleme koyamıyorsanız, derhâl rapor verin. Acil durumlar olması halinde, 5691 ek numarasıyla doğrudan rapor verin.

Bol şans.


Umbrella Genel Merkezi
Umbrella A.Ş.


***

İntihar Notu


22 Haziran 1998

Yapmak zorundaydım. O şeylerden kaçtık - hayatta kalmak için birbirimize yardım ediyorduk.
Ama Robert, belirtiler göstermeye başladı. Yapmak zorundaydım. O lanet şeyler saf kötülük.

Başka bir yolu yoktu. Eğer olaylar tam tersi durumda gerçekleşmiş olsaydı, o da aynısını yapardı. Onu acısından kurtardıktan sonra banyoya bırakmam icap etti. Artık muhtemelen en sona ben kaldım...

Bu nasıl olabildi? Bu projenin bir parçası olduğum için kendimi asla affetmeyeceğim. Gerçi, sonuç olarak başıma geleni hak etmiş olacağım. Bu tımarhaneden kaçış yok. Artık an meselesi.

Her şey hazır. Tek ihtiyacım olan işi bitirmek için birazcık cesaret. Arkamda tamamlanmamış birçok şey bırakmanın, sözcüklerin ötesinde pişmanlık olduğunu biliyorum.

Ama bu, onlardan birine dönüşmeyi beklemekten iyidir. Lütfen anla ve en azından bırak da hayatıma bir insan olarak son noktayı koyayım.

Arka tarafında bir mesaj var.

Linda, lütfen beni affet...


***

Plant 42 Raporu

Kazadan bu yana 4 gün geçti ve Point 42'deki bitki şaşırtıcı derecede hızlı büyüyor.

T-Virüsü'nden diğer bitkilerin etkilendiğinden farklı bir şekilde etkilenmişti ve boyutuna ek olarak farklı bir şekle büründü. Davranışlarının şekline bakıldığında, esasen nasıl bir bitki olduğunu kestirmek artık güç.

Plant 42 iki farklı şekilde besleniyor. Birincisi, bodrum katına kadar ulaşan kökleri sayesinde.

Kaza olduktan hemen sonra, bir bilim adamı kafayı sıyırıp bodrum katındaki su tankını bozdu. Şu anda bodrum katı su ile dolu. Bazı kimyasal elementlerin suya karıştığını ve Plant 42'nin inanılmaz derece hızla büyümesine yardımcı olduğu kolaylıkla düşünülebilir.

Bodrum katındaki Plant 42'nin diğer bir bölümü kanal boyunca büyüyor ve birinci katın tavanından bir sürü çiçek soğanı olarak sarkıyor. O çiçek soğanlarından bir sürü üzüm asması çıkıyor ve bunlar da, beslenmesi için ikinci kaynak oluyor.

Bir hareket algıladığında, Plant 42 üzüm asmalarıyla avının etrafını çevirip onu kavrar. Sonra da asmalarının arka tarafında bulunan emicilerini kullanarak kanını emmeye başlar.

Zekâ sahibi de. Av yakaladığında veya uyurken, üzüm asmalarını dolayarak kapıyı bloke ediyor.

Birçok personel üyesi çoktan onun kurbanları oldular.


21 Mayıs 1998

Henry Sarton


***

Organik Kimya Laboratuvarı Deneyi

Tyrant Virüsü enfeksiyonu kapmış olan bitkinin, seri bir şekilde büyümesine dair hücresel karakteristiğindeki benzerlikler, önceki sayfalarda rapor edilmiştir. Ancak, bu deneyleri tekrarlarken, ilginç bir yeni durum netlik kazandı. Öğrendik ki, UMB ailesindeki bir kimyasal olan UMB No. 20, bitkinin hücreleri için zehirli bir bileşim taşıyor.

UMB No. 20'ye yeni bir isim verdik; V-JOLT. Eğer hesaplamaların doğruluğu kanıtlanırsa, V-JOLT doğrudan bitkinin köklerine uygulanırsa, bitkinin tamamı 5 saniye içerisinde ölmüş olacak.

V-JOLT sadece VP ve UMB kimysalları belirli oranda karıştırılarak üretilebilir. Bununla birlikte, bu UMB kimyasallarıyla uğraşılırken fazladan önlem alınmalı. Eğer hor kullanılırsa, zehirli gaz üretmeleriyle biliniyorlar.

Her bir UMB kimyasalının karakteristiği aşağıdaki gibidir:


UMB No. 3                                           kırmızı
Yellow-6                                              sarı
UMB No. 7                                          yeşil
UMB No. 10                                        turuncu
VP-017                                                 mavi
V-JOLT                                                 koyu kahverengi


***

Aile Fotoğrafı ve Notlar


Bir aile fotoğrafı ve notları


Arkasına bir şey yazılmış.


10 Kasım 1967

Ata Virüsü uygulanmıştır.


> Jessica

Uygulanmış olan virüs: A-Tipi
Hücre etkinleştirmesi sırasında doku plazmolize oluyor.

Virüs kaynaşması: Olumsuz

Eylem: İmha edildi


> Lisa

Uygulanmış olan virüs: B-Tipi
Hücre etkinleştirmesi sırasında doku plazmolize oluyor.

Virüs füzyonu:
Olumlu ama kaynaşma gecikti.

Vücut değişikliği:
Sabit sonuçlar gözlendi.

Durum:
Koruyucu gözleme devam.


> George

eylem: Sonlandırıldı (30 Kasım 1967)
______________________________________________________________________________

Burada birisi tarafından bırakılmış bir günlük var.


14 Kasım 1967

Bana verdikleri dozdan sonra sersemlemiş hissediyorum. Annemi görmüyorum. Onu nereye götürdüler? Birlikte kaçacağımıza söz vermişti. Tek başına kaçtı ve beni arkada mı bıraktı?


15 Kasım 1967

Annemi buldum. Birlikte yemek yedik. Çok mutluydum.
Ama o sahteydi. Gerçek annem değildi. Yüzü aynıydı, ama içi farklıydı.
Annemi bulmam lazım. Anneme yüzünü geri vermeliyim.
Annemin yüzünü geri aldım. Benim haricimde kimse annemi alamaz. Yüzünü kendi yüzüme tutturdum, böylece artık uzaklara gitmeyecek. Çünkü annem onunla yüzü olmadan görüştüğümde üzgün oluyor.


17 Kasım 19 7

kutunun içinde annemin kokusu var. belki gerçek anne oradadır. taş kutu sert. Canımı yaktı. metal ip engelliyor. 4 taş yüzünden anneyi göremiyorum.

19
ilk anneeyi bağlamış oln babbba iknciyi bağlaı
kırmızınıN iÇinde ve kİrli beyAz ve seRt
gerçek anneniN olduğu yerde değİl
babaa anneyi tekrar buldu mu bilmiyorum
anNe bağlandığınd daha fazla hareket edemedi çığlık atıyor
neden? Sdc onunla birlikte olmak istiyorum

4
annem nerede?
seni özlüyorm


Bu bir mektup.


Lisa'ma,

Günden güne şuurumun gitgide kaybolduğunu hissedebiliyorum. Beyaz giysili adamlar tarafından bana verilen dozlar annenin kaşıntısını biraz azalttı. Bugün bana "gıda" olduğunu söyledikleri başka bir doz verdiler.
Bana dozları verdiklerinde annen düzgün bir şekilde düşünebiliyor, ama annen şoka girdi ve üzgün; çünkü annenin seni her daim düşünebilmesi mümkün olmuyor.
Annen korkuyor. Her şeyi, bilhassa da senin ve babanın hatıralarını unutmaktan korkuyor... Yüzünüzün nasıl göründüğünü, eskiden nasıl bir arada olduğumuzu... Hepsi aklımın karanlık bir tarafına doğru yok olmaya başlıyor.
Ah Lisa, keşke şu an yüzüne dokunabilseydim ve seni kollarımda tutabilseydim, böylece sen ve babanla birlikteki harika hatıralarımıza tutunabilirdim.
Lisa burada daha fazla kalamayız, kaçmamız lazım!
Beni dinle Lisa. Laboratuvara birlikte gittiğimiz bir sonraki  zaman, kaçış  fırsatımız olacak. İkimiz de şuursuzmuş gibi davranacağız ve o beyaz giysili adamın hazırlıksız oluşu da bizim fırsatımız olacak.
Dışarı çıktığımız zaman, birlikte babanı arayacağız. Tamam mı tatlım? Güçlü ol, Lisa.


13 Kasım 1967

Jessica Trevor


***

Barry'nin Fotoğrafı

Barry'nin Resmi

Resmin arkasına bir şey yazılmış.


Sevgili Moira ve Polly.
Umarım güçlü ve güzel kadınlar olmak için büyüyecek ve annenizin neşelenmesine yardım edeceksiniz.
Babanız hepinizi cennetten izleyecek.

Babanız


***

Bir Araştırmacı'nın Mektubu


8 Haziran 1998

Sevgili Ada'm,

Sen bunu okuduğunda, artık bir zamanlar bildiğin kişi olmayacağım. Test sonuçlarım bugün geldi ve şüphelenmiş olduğum gibi, pozitif çıktı.

Eli kulağında olan kıyametimi düşünerek, akli dengemin kenarında sendeliyormuş gibi hissediyorum. Onlardan bir tanesine dönüşmemek için ne olsa verirdim.

Bildiğim kadarıyla, enfeksiyon kapmadın. Olayların vahim bir duruma ulaşmamasını içtenlikle diliyorum, ama eğer sen yaşayan son kişi haline gelirsen, malum materyali; Görsel Veri Odası'ndan almanı istiyorum.

Sonra, Kendi Kendini İmha Sistemi'ni, Güç Odası'ndan etkinleştir ve buradan kaç. Tüm bu kazayı, insanların öğrenmesi için lütfen elinden geleni yap.

Eğer her şey halen normal bir şekilde çalışıyorsa, Güvenlik Sistemi'ni kullanarak bütün kilitleri açabiliyor olmalısın.

Küçük güvenlik odasındaki terminali hazırladım, böylece benim adımı ve kendi adını şifre olarak kullanarak sisteme giriş yapabilirsin.

Görsel Veri Odası'nın bulunduğu Bodrum Katı İki'nin kapısının kilidini serbest bırakmak için başka bir şifreye ihtiyacın olacak.

Güvenlik önlemi olarak, şifreyi bir X-ray resmi olan röntgenograma kodladım. Seni tanıyorum, herhangi bir sıkıntı yaşamaksızın çözeceğinden eminim.

Bir şey daha var... ve bu benim son isteğim. Umarım beni asla o durumda görmek zorunda kalmazsın, ama eğer iğrenç halime rastlarsan, sana beni acımdan kurtarman için yalvarıyorum. Umarım anlarsın.

Teşekkür ederim, Ada.
Saygılarımla,

John


***

V-ACT


V—ACT


Araştırmacı'nın Notu


Konak bilincini kaybettiğinde, bedenin hareketsiz hale geldiğine dair artık bir kanıt var. Bu sırada, virüs etkin hale geliyor ve seri bir şekilde evrim geçirerek bedenin temel bileşimini yeniden inşa ediyor.

Konak en nihayetinde insansı bir yaratığa dönüşüyor. (Onlara V-ACT adını veriyoruz).

Hızı ve hayret verici kasıl gelişimleri bilhassa dikkate değer. Dönüşüm sonrasında, daha atik ve saldırgan oluyorlar.

Şimdiden dört araştırmacımız, onu beslemeye çalışırken, anında ortalığı kan revan içinde bırakarak öldü. 
(Bu trajik ve barbarca kazadan dolayı, bu türe "Kızıl Kafalar" adını verme kararı almıştık.)

O tehlikeli ve değerli ilk numune orada bırakılamaz. Onunla başa çıkmanın bir yolunu bulmamız gerekiyor. 
İmha etmek kesinlikle bir seçenek değil.

Sonunda numuneyi dondurmaya ve bedeni arka bahçedeki mezarlığın bodrum katına kapatmaya karar verdik.


***

FAKS

Alıcı: 
Sağlık Hizmetleri Bölümü Genel Müdürü

Gönderen:
Raccoon Özel Araştırma Departmanı Özel Hastalıklar Komisyonu

Bu tezkere katiyen gizlidir ve anlaşılır anlaşılmaz yok edilmelidir.

Yakınlarda meydana gelmiş olan "T-Virüsü" salgınına bağlı olarak, bu Komisyon bir saha araştırması yürüttü. Araştırmanın sonuçlarına bakılırsa, kazanın neden olduğu hasarın ölçüsü önceden rapor edilenden çok fazlaymış gibi görünüyor.

İlk olarak, gerçek rakamlar açısından kesin veriyi elde etmek oldukça zor olsa da, "T-Virüsü"ne maruz kaldıktan sonra araştırmacıların yarısından fazlasının öldüğü düşünülüyor. Ceset sayısı, neredeyse tüm afetzedelerin "T-Virüsü"ne has belirtiler gösterdiğinden dolayı büyük ihtimalle artacak.

İkinci olarak, güvenlik sistemimiz halen işliyor. Ancak, özel güvenlik koruma ekibimiz neredeyse yok edildi.

Bu yüzden, şirketimiz tarafından çok gizli olması düşünülmüş olan araştırma bilgisi üçüncü şahıslara açıldı. Karşı önlemler mümkün olan en kısa sürede alınmalı.

Son olarak, deneylerde kullanılan birçok "denek" kaçtı ve kontrol dışılar. Bazı araştırmacıların  bu "denekler" tarafından öldürüldüğüne ve vücutlarının tahrip edildiğine inanıyoruz.

İlginç bir tesadüfle, bu olaylar, araştırmamızın başarısının bir kanıtıdır. Ancak, eğer derhâl harekete geçmezsek, bu haberin basına sızması kaçınılmaz.

Durum çok ciddi. Olayı örtbas etme operasyonumuzun başarıya ulaşması zor, bununla birlikte umuyoruz ki problem çabucak çözülecek. Bilhassa Eyalet Polisi ve S.T.A.R.S.'ın çok çabuk müdahil olmasından endişe ediyoruz. Bu durum için de harekete geçmeliyiz.


***

Güvenlik Protokolleri


SEVİYE BİR

Helikopter pisti / Sadece idari kullanım içindir. Bu sınırlandırma, bir acil durum vak'asında uygulanmaz.


BODRUM KATI SEVİYE BİR

Helikopter pistine geçiş / Uzman Araştırmacı veya Güvenlik Şefi eşliğinde olmadığı sürece giriş yasaktır. Helikopter pistine izinsiz olarak giren kişiler, görüldüğü anda vurulacaktır..

Asansör / Asansör acil durumlar sırasında durur.


BODRUM KATI SEVİYE İKİ

Görsel Veri Odası / Sadece Özel Araştırma Bölümü tarafından kullanılması içindir. Görsel Veri Odası'na yapılacak tüm diğer erişimler Oda Yöneticisi Keith Arving tarafından temizlenmelidir.


BODRUM KATI SEVİYE ÜÇ

Hapishane / Sağlık İşleri Bölümü hapishanenin kullanımını kontrol eder. Eğer virüs kaynaklı kullanıma yetki verilmişse, en az bir Uzman Araştırmacı (E. Smith, S. Ross, A. Wesker) hazır durumda bulunmalıdır.

Üç Kilitli Kapı / Odaya giriş, tüm Geçiş Kodları ile kilidi devre dışı bırakmış olan tek kişi ile sınırlıdır. Her bir Kıdemli Araştırmacılar bölgesine yerleştirilmiş olan Üretim Terminalleri'ne erişim, kilitleri devre dışı bırakır.

Güç Odası / Bu odada azot dioksit bileşimi gücün birincil yakıt kaynağı olarak kullanılmıştır. Karargâh Denetmenleri'ne erişim sınırlıdır. Bu sınırlandırma, özel yetkilendirme ile Uzman Araştırmacılar için uygulanmayabilir.

Geçiş Kodu Üretim Terminalleri / Üretim Terminalleri kullanımı ve erişimi, yetki verilmiş Kıdemli Araştırmacılar ile sınırlıdır.


BODRUM KATI SEVİYE DÖRT

T-Virüsü'nün uygulanması sonrasında, "Tyrant"ın gelişimine ilişkin-
(buradan sonrası okunaksız)


***

Gözlemleme Notu


G-Virüsü keşfi, esasında ata virüsünün idaresinden 21 yıl sonra gerçekleşti.

Fransa'daki laboratuvardan ulaştırdığımız "İlk Numune Paraziti" örnek parçaya uygulanmıştı. Örnek parça, herhangi bir ters reaksiyon işareti göstermeden paraziti içine aldı.

Reaksiyon eksikliği çözülememiş bir gizemdi. Ama artık benim için her şey anlaşılır.

"İlk Numune Paraziti", 21 yıldır örnek parçanın bedeninde kuluçkadaydı. O kuluçkaya yatma halinden sonra, numune aniden dönüştü. ("Evrim geçirdi", tanımlamak için daha uygun olabilir.)

Bu gözlemleme, araştırmamda olayın iç yüzünü daha iyi kavramamı sağladı. Daha fazla modifikasyon ve test sayesinde, "T"nin performansını geride bırakacak "G"yi yaratmak için bir yöntem geliştirebilirdim.

Bu B.O.S.'in tarihinin geleceğini değiştirecek bir buluştu.

Araştırmamı en sonunda duyurduğumda, Alexia'nın rahatsız edici yüzündeki bakışı görmek için sabırsızlanıyorum. Ama ne yazık ki, bulgularımı tamamıyla doğrulamak için birkaç yıl daha beklemem gerekecek.

William Birkin


***

Giriş Bölümü


S.T.A.R.S. ARAŞTIRMA HELİKOPTERİ KAYIP!!

Arklay Dağları, Raccoon Şehri

Raccoon Şehri Polis Departmanı sözcüsü, özel görev kuvveti S.T.A.R.S. Bravo ekibinin araştırma helikopterinin kayıp olduğunu rapor etti.

Raccoon Şehri Polis Departmanı'nın duyurusuna bakılırsa, ekip, bir grup insanın kaybolduğunun rapor edildiği Arklay Dağı ve Raccoon ormanı bölgesini araştırması için gönderilmiş. Ekip ile iletişim, şafaktan önceki son haberleşmeden beri kopukmuş. 

Raccoon Şehri Polis Departmanı, ekibin başının belaya girdiğinden şüpheleniyor. Bu aradaysa, araştırma için S.T.A.R.S. Alfa ekibi araştırması ve tanıklardan bilgi toplaması için gönderilecek.

Son zamanlarda, Raccoon Şehri yakınlarında gerçekleşen bir dizi garip cinayet rapor edildi. Bu hadise, Raccoon Şehri sakinlerinin daha da huzursuz hissetmelerine neden olacakmış gibi görünüyor.

Özel görev kuvveti S.T.A.R.S. (Özel Taktikler ve Kurtarma Hizmeti), artan şehir terörizmini ve diğer suçları ortadan kaldırması için, Raccoon Şehri Polis Departmanı kontrolünde 1996 yılında kurulmuştu.

- Raccoon Press tarafından
Akşam Sayısı, 24 Temmuz 1998

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder