28 Eylül 2016

Resident Evil 7'nin Teması Ortaya Çıktı: "Peşimizi Bırakmayan Korku."



Oyun geliştiricilerinin bir kısmı geliştirme sürecine başladıkları oyunları için bir tema oluştururlar. Bu temalar çoğu zaman günümüzdeki mevcut durum ile ilgili olurken, kimisi de ortaya atılana kadar farkında olmadığımız temalar olabiliyorlar. Dolayısıyla da gerçekçilik konusunda bir adım daha öne çıkabiliyorlar. Resident Evil 7: Biohazard ise bu konuya kendi kendisine bir tema oluşturarak dahil oluyor.

Bu hafta içinde düzenlediği bir basın toplantısı düzenleyen Capcom, finansal açıklamaların yanı sıra Resident Evil 7: Biohazard ile ilgili bazı detaylar vermekten de geri durmadı. Bunlardan bir tanesi oyunun üzerine kurulu olduğu temaydı. Doğrusunu söylemek gerekirse, hayata bakış açımızın değişmesine neden olacak bir tema değil, ama en azından doğru bir yaklaşım olduğunu düşünebiliriz. Öyle ki, Capcom tarafından yapılan açıklama doğrultusunda,Resident Evil 7: Biohazard oyununun üstüne kurulu olacağı tema, 'Peşinizi Bırakmayan Korku' olacak. Serinin uzun zamandır özlemini çektiği korku ögesini düşünecek olursak gayet yerinde bir tema gibi görünüyor.

Bir diğer husus ise oyunda kullanılan teknoloji. Basın toplantısının devamında söz alan Section 1'in Teknik Sanatçısı Makoto Fukui tarafından yapılan açıklamaya bakılırsa, Resident Evil 7: Biohazard oyununda kullanılan teknoloji, Fotoğraf Gerçekçiliğinde 3D Tarama Teknolojisi. Bu teknolojinin neler yapabildiğini sizlerle paylaştığımız bir haberimizde aktarmıştık. Modellemelerin ve karakter tasarımlarının ne denli gerçekçi olduğunu biliyoruz.

Bakalım Makoto Fukui bu konuda neler söylemiş?

"Resident Evil 7'nin teması 'peşinizi bırakmayan korku'. Dehşet rutubetli ve boğucu bir havada bekliyor—3DCG ile böylesi bir gerçekçi hissiyat oluşturmak istedim, böylece bedeninize ve aklınıza işleyecek. Gerçekçiliği sürdürebilmek için, oyunlarımızın gerçekçiliği özenle oluşturmada katkıda bulunan önemli bir araç olan, dünyanın en büyük 3D tarama sistemlerinden bir tanesini yarattık. Kurum içinde böyle bir sisteme sahip olmanın marifetlerinden faydalanabilmek için, insani duyguları içtenlikle yeniden ortaya çıkartabilen bu isimdeki teknolojilere özel olarak dikkat ettik." dedi Makoto Fukui ve devam etti. "Yeniden ortaya çıkartmanın derecesi daha önceden yapılmış bir şey değil, gerçekten insani olan bir gerçekçiliği başarmak. Bu sistemi kullanarak, tek bir fotoğrafta çeşitli açılardan duygularla ilgili verileri oluşturabilecek oluşumuz, geliştirme sürecini önemli ölçüde hızlandırıyor. Ancak, sadece etkinliği veya fotoğraf kalitesini sürdürmeye çalışmıyoruz. Gerçekçiliği başarmaya ek olarak, Resident Evil serisinin karakteristiğine, neticede sadece Capcom oyunlarında olabilecek ilgi çekici başka etkiler ve karakterler ekledik. Bunu başarabilmek için, iş akışı tam rol dağıtımı, özel etkiler makyajı ve karakteri tasarımı öncesindeki kostüm koordinasyonu adımlarına göre düzenlendi. Böyle yaparak, kesinliği daha da geliştirdik ve 3D veride Resident Evil dünyasının hissiyatını daha iyi yansıtmayı başarabildik. Böylece de karakterlerin gerçekten var olup olmadığı konusunda inandırıcı olabildik."

Eğer elimizde oyun ile ilgili herhangi bir materyal olmamış olsaydı, bu tarz söylemleri pek dikkate almayabilirdik, ama yayınlanan fragmanlar ve şimdilik sadece PlayStation 4 kullanıcılarına özel olarak sunulan oynanabilir demo(lar) neticesinde, Makoto Fukui'ye hak vermemek elde değil. Özellikle de özlemi çekilen korku ögesini düşündüğümüzde...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder