24 Ağustos 2016

Resident Evil 7'de Savaş Baltaları Çıkıyor!

Capcom, Resident Evil 7 ile ilgili yeni bilgiler vermeye devam ediyor. Bugün verilen detay, belki de oyuna bakış açımızı yavaş yavaş değiştirebilir. Tabi ki bir noktaya kadar… Resident Evil 7 oyununda kesin olarak bir dövüş mekaniği bulunacak. Yani sadece kaçmak gibi bir durum olmayacak.

Gerek E3 2016 duyurusundaki gördüğümüz videoda, gerek Beginning Hour demosunda, gerekse de GamesCom 2016 fuarında, Resident Evil  7 ile ilgili olarak hep kaçmakta olduğumuz materyaller görmüştük. Bu durum, tabi ki de oyuncular arasında “Bayrağı Outlast gibi oyunlar mı devralıyor?” düşüncesi oluşmadı değil. Capcom firması da bu durumu görmüş olacak ki, bir açıklama yapma gereği hissetmiş.



Metro tarafından yapılan bir röportaj sırasında konuşan oyunun geliştirici ekibinde yer alan Masachika Kawata, konu ile ilgili olarak sorulan soruya, "Dövüş bir Resident Evil oyununda gerçekten önemli bir şey, biz o zamanlarda az çok farklı bakış açıları gösteriyorduk. Beginning Hour gerçekten bir başka klasik Resident Evil ögesi olan atmosfer ve araştırma hissiyatıydı ve bir düşmandan kaçma korkusunu bir nebze görebilmiştiniz. Ve az biraz bulmaca ögesini sunmuştuk."

GamesCom 2016 fuarı sırasında yayınlanan son oynanış videosunda, yine kaçmakta olan bir karakteri görmüş olsak da, aynı fuar sırasında yayınlanan son ekran görüntülerinde ise bir masa üzerinde duran bir kutu şarjör ile eski bir pompalı tüfek görmüştük. Bu tabi ki bize kaçmaktan başka bir çaremizin olduğunu belgeliyor gibiydi. Capcom da bu durumu çok geçmeden doğruladı.

"Şimdi ise bir adım daha atıyoruz. Bazı insanlar, bu zamana kadar gösterilmiş olanlar nedeniyle oyunda dövüşün eksik olduğu izlenimine kapıldılar, ama dövüş esasında kesin olarak var. Ana karakter son yapımlardaki üzerinde silah taşıyan kahramanlardan bir tanesi değil. Daha çok normal bir insan, zorlu bir duruma düşmüş ve hayatta kalması gereken normal bir kişi. Ve bundan daha fazlasını göstereceğiz, ama şu anlık oraya gelmedik. Ama insanların Resident Evil'dan ne istediklerini bildiğimizden emin olun: Araştırma, bulmaca çözmek, limitli kaynakları yönetmek ve korkutucu bir durumla başa çıkabilmek. Ve biliyorsunuz ki, o noktaya geleceğiz."

Masachika Kawata, yorumları ile içimize bir nebze olsun su serpmiş gibi oldu. Ancak yine de, Resident Evil 6 oyunundan sonra Chris Redfield, Ada Wong, Jill Valentine, Leon Scott Kennedy, Rebecca Chambers ve Sherry Birkin gibi karakterleri görememenin nasıl bir hissiyat yaratacağı ise ortada.

2 yorum: